Update: Jennifer Hoeve hair bv en de Corona- crisis

Wat een bizarre periode, het lijkt zo onwerkelijk; straten leeg, zoveel bedrijven dicht, hoe gaan we dit doen?? Iedereen maakt zich zorgen, ik als ondernemer ook. Ik voel de verantwoording niet alleen voor mijn eigen gezin, die niet alleen bestaat uit mij, m’n man en mijn kinderen, maar zoals velen van jullie weten, hebben wij mijn “zieke” ouders in huis. Dit alleen al maakt de situatie heftiger dan anders. Ik moet mijn kinderen uitleggen dat ook zij voorlopig even niet de deur uit kunnen. Wij zijn op zich misschien dan wel sterk en gezond genoeg om dit virus te overleven, maar voor mijn zieke vader van 72, die volledig leeft op medicijnen en totaal geen afweersysteem meer heeft, kan dit fataal zijn.

 

Daarnaast heb ik de verantwoording voor mijn personeel. We zijn eigenlijk een super gezond bedrijf, die volledig op eigen kracht vaart. Ons complete bestaan, voorraad en onze groei komen voort uit eigen financieringen. Maar nu de situatie totaal veranderd is in de afgelopen weken, moet ik er uiteraard voor zorgen dat wij een gezond bedrijf blijven, want mijn personeel hebben ook allemaal gezinnen.

 

En dan uiteraard onze kwetsbare klanten, die zo afhankelijk zijn van onze jarenlange kennis in het vervaardigen van de onze mooie haarwerken, van de beste kwaliteiten.

 

Uiteraard ben ik met mijn kantoor al weken, dagelijks in overleg over deze situatie. Wij hebben namelijk al maanden last van de corona crisis, omdat onze producten voor een groot gedeelte uit Azië komen. Gelukkig hebben we hierdoor al voldoende voorraden aangelegd om toch onze klanten per direct te kunnen voorzien van haarwerken.

 

Maar nu de situatie in Nederland opeens enorm is veranderd is het overleg met kantoor  de afgelopen dagen 24/7 geworden. Welke regelingen zijn er, hoe krijgen we onze haarwerken nog binnen, hoe zorgen we dat klanten én personeel veilig geholpen worden. Mógen we überhaupt nog wel open. We zitten bovenop het nieuws.

 

“Vanmiddag is er contact geweest met het RIVM. Eigenlijk was de boodschap duidelijk Haarwerkspecialisten vallen onder de vitale beroepsgroepen die hun vak mogen blijven beoefenen”.

 

Dit is voor ons en onze klanten een positief bericht. Maar hiermee volgen voor ons weer een paar andere maatregelen. 

 

Wij zullen in navolging van o.a. de tandartsen, alleen die mensen ontvangen welke wij noodzakelijk vinden om te zien en te behandelen.

 

Iedereen neemt nu even zijn eigen salon en werkt alleen van daaruit. Ontsmet deze direct na het zien van een klant. We boeken ruim, zodat er ruimte is voor het ontsmetten na ieder bezoek.

 

Het atelier is gelukkig ruim genoeg zodat iedereen de anderhalve meter afstand van elkaar kan bewaren.

 

Al het kantoor personeel werkt voorlopig van huis uit.

 

De vraag van de overheid is; houd 1,5 meter afstand. Dit is uiteraard niet te doen, maar net zoals mensen in de zorg, zullen wij dus uiterst zorgvuldig hiermee omgaan. Een voordeel is dat wij niet tegenover onze klanten staan, maar dat onze communicatie via de spiegel loopt. Hierdoor is uiteraard de kans van besmetting iets minder. Onze klandizie zijn veelal zieke mensen. Mensen die een chemokuur ondergaan en hierdoor een haarwerk nodig hebben. Een uiterst kwetsbare doelgroep.

 

Onwijs trots ben ik op mijn personeel. Allemaal, stuk voor stuk nemen zij ons beroep enorm serieus. Wij houden ze constant op de hoogte van de nieuwste vorderingen, en allemaal steken ze óns een hart onder de riem, dat wij dit als een team aan kunnen. Ik krijg hier tranen van in mijn ogen. Dat mijn levenswerk om zieke mensen te helpen aan mooi haar in hun meest vreselijke periode zo ver is over geslagen naar deze toppers. Dit geeft mij in deze vreselijke periode weer een enorme boost.

 

Trots, super trots ben ik op mijn meiden. En aan alle klanten die ons hard nodig hebben, wij staan voor jullie klaar. Volledig voorbereid en met de hoogst mogelijke voorzorgsmaatregelen.

 

Bezorgde, maar positieve Groet,

 

Jennifer Hoeve

 

Artikel geplaatst op: 16 maart 2020