1. Bekendheid

Het hele proces

Je kan nog zo’n mooi product hebben, maar als de mensen niet weten dat jij het kan maken, heb je er nog steeds niks aan.

Mijn beroep is een ontzettend kwetsbaar beroep, je hebt te maken met mensen die een probleem hebben waar zij zich vaak voor schamen. Ze lopen hier al heel lang mee rond en willen niets liever dan een mooie oplossing voor dit probleem. Als zij dan de stap hebben gezet om iets aan hun probleem te doen, is het van uiterst belang dat zij gehoord worden. Dat er geluisterd word naar de intentie van het probleem en dat er een oplossing word gezocht.

Juist dit stukje is erg belangrijk, want een kwetsbare klant beloven dat je haar kan helpen is super makkelijk. Iemand die eindelijk de stoute schoenen heeft aangedaan om iets aan hun probleem te doen, wil eigenlijk alleen maar horen dat wij als haarwerkers hun probleem kunnen oplossen. Helaas kunnen we het probleem nooit oplossen, we kunnen helpen om het te verdoezelen, zodat de client weer vrolijk in de spiegel naar hun zelfbeeld kunnen kijken. We kunnen ervoor zorgen dat er weer meer haar aanwezig is, zodat de hoofdhuid niet langer zichtbaar is, en dat er weer met het haar geëxperimenteerd kan worden, maar oplossen kunnen we het niet.

Hoe vaak ik niet iemand op mijn stoel heb zitten die ontzettend teleurgesteld is geweest in een haarwerk. Dat er niet goed is voorgelicht, of dat de kwaliteit helaas niet is zoals zij hadden gehoopt. Ik heb klanten gehad die gedeeltelijk kaal geschoren zijn, waarna er haarwerken op geplakt zijn. Dit maakt je erg afhankelijk van zo’n haarwerk bedrijf. Naast dat het een ontzettend vrouw onterende manier is, is het voor de hoofdhuid ook niet heel erg goed. Laat staan dat de hygiene te wensen over laat. Maar ja, deze kwetsbare groep vrouwen praten hier vaak niet over, dus laten zich dan overrulen. Veel van onze klanten zijn daarom zo dankbaar dat er ook andere mogelijkheden zijn.

Met dit soort horror verhalen heb ik jaren te dealen gehad, dus voor mij is het uiterst belangrijk dat vrouwen met haarproblemen zich goed laten voorlichten en direct bij een voor hun passend haarwerkbedrijf terecht komen.

Daarnaast is het enorm van belang dat de eerste overgang van geen haaraanvulling naar haarwerken of pruiken dragen ontzettend belangrijk is. De meeste dames willen niet dat andere mensen weten dat ze een haaraanvulling dragen. Dus als het eerste haarwerk niet mooi is, en het andere mensen op gaat vallen, dan is hun missie totaal mislukt.

Mijn missie werd om zoveel mogelijk mensen te bereiken, zodat zij niet eerst bij de verkeerde bedrijven terecht zouden komen. Ik heb in de loop van de jaren ontzettend veel marketing cursussen gevolgd.

Ik ben inmiddels zo’n kleine 10 jaar bezig met de marketing van ons bedrijf, zodat wij mensen kunnen bereiken om te begeleiden met onze expertise op alles wat met haaraanvullingen te maken heeft.

Wij kunnen niet het haarprobleem weghalen, helaas hebben we geen toverstafjes. Wat wij wel kunnen doen is jullie zo goed mogelijk voorlichten en voorbereiden, zodat je uiteindelijk langzaam vrede met je haarprobleem kan krijgen. En natuurlijk ontzettend veel plezier gaat beleven aan je mooie haarstuk, die wij op maat met jou samen gaan ontwerpen.

Om zo zichtbaar mogelijk te zijn, zodat we zoveel mogelijk mensen kunnen bereiken, werkt ons marketing team dagelijks keihard aan alle social media kanalen. We beantwoorden iedere mail, messenger, DM binnen 24 uur en zijn altijd bezig met nieuwe marketingprojecten.


Terug naar het hele proces